Disseny per la inclusió: El procés com a resultat.

Image
El projecte “Igual de diferents” és un manifest modular desenvolupat en co-creació entre un grup d’alumnes de l’assignatura d’interdisciplinaris de 3r dels Ensenyaments Superiors de disseny i el col·lectiu TEB de Sant Andreu. El projecte s’engloba dins la proposta de Disseny per la inclusió: el procés com a resultat, dut a terme en col·laboració amb el Museu del Disseny i Ojalá projects. El manifest modular articula i genera frases i conceptes que inviten a repensar prejudicis, mites o vivències vers la condició de persona amb discapacitat o diversitat funcional. Des de la forma volumètrica de 12 cubs i el joc amb les cares dels mateixos, on figuren impreses diverses expressions i paraules, es fa possible la combinatòria de frases. L’espectador esdevé partícip actiu, creador de significats i finalitzador del sentit conceptual del projecte.
 
Els alumnes que hi han participat, tutoritzats per Montse Noguera, són:
 
Pere García Monné
 
Júlia Lloveras García
 
Paula Reynés Lamela
 
Mariona Balmanya Pons
 
Emmanuel Marín Candela
 
Marina Carrillo Ruiz
 
Andrea López Ribera
 
 
IKO és un joc de taula que explica què és el disseny de manera inclusiva, a més a més de recollir algunes dades relacionades amb el TEB Sant Andreu. S'ha portat a terme a partir d'un procés de cocreació que ha generat la tipologia i el contingut de les proves, el nom del joc, la seva identitat i la creació d'un tòtem. També s'han fet proves d'usabilitat i estudis d'accessibilitat cognitiva per prendre decisions com la selecció del packaging o la tipografia. El resultat destaca tant per la inclusivitat com per reflectir valors, interessos i gustos del col·lectiu TEB.
 
Els alumnes que hi han participat, tutoritzats per Noemí Clavería, són:
 
Camila Figueiredo
 
Joel Lacueva
 
Helena Latorre
 
Paula Lozano
 
Ariadna Marqués
 
Mercè Porta
 
Marina Salomó