Miralda fa fer brillar els 175 anys de la hist貌rica botiga santa eul脿lia i la nostra escola hi va participar

Image

Per a celebrar aquest 175è aniversari de santa Eulàlia, un total de 80 músics i 150 estudiants de teatre, dansa i disseny de diferents institucions vestits per a l’ocasió (entre els quals la nostra Escola va participar amb 25 alumnes del Cicles Formatius  d’Estilisme d’Indumentària i d’Estampacions i Tintatges  Artístics i Estudis Superiors equivalents a Grau de disseny de Moda) van envair el passat divendres 6 d’abril per la tarda una part de Passeig de Gràcia de la nostra ciutat, en una mena de barreja entre les desfilades de moda d’alta costura i una processó. Caminant entre històrics edificis com La Pedrera o la Casa Batlló, la comitiva feia homenatge a l’emblemàtica  botiga de roba Santa Eulàlia.
Tal i com ja es va ressenyar, la proposta de Miralda era celebrar aquest 175è aniversari a través del ritual del vestir: es vestirien les persones portadores dels patrons, es vestiria el carrer de festa i l'edifici de Santa Eulàlia es vestiria de llums i de patrons  : metafòricament s’estaria vestint la Santa Màrtir.

I així va ser : Antoni Miralda, l’artista responsable de la performance, la primera creada per aquest  en l’espai públic de Barcelona, avançava somrient al costat de la columna de joves que vestien una camisa blanca amb la creu en aspa brodada en negre a l’esquena, característica de la marca i símbol del martiri de la Santa, que havia estat especialment dissenyada per l’esdeveniment. La comitiva portava estendards amb patrons de roba de vestits que al llarg de la seva història havien estat confeccionats per aquesta botiga, referent del luxe barcelonès des del 1843.

Al compàs de la banda musical de Cardona, aquesta “Comitiva de Patrons”, va començar el seu recorregut al Pla de la Boqueria, indret en el qual s’emplaçava la primera botiga de la marca,  va pujar per les Rambles, va creuar la Plaça Catalunya i va acabar al número 93 del Passeig de Gràcia, ubicació de la botiga actual.
Dins del local i envoltats de peces de roba elegants i exclusives, es servien copes de champagne als clients que havien estat especialment convidats.

Cap a les 21:00, es van encendre les 20.000 llums led que dibuixaven una enorme marca de Santa Eulàlia en un panell instal·lat a la façana de la botiga, al mateix temps que milers de flocs de neu de paper, que recollien expressions populars del món de la moda, queien damunt dels espectadors i recordaven, un cop més , els elements que van conformar el martiri de la Santa. Els versos del raper Zinkman van reinterpretar els Goigs de Santa Eulàlia, en referència a la seva llegenda i miracle . Tot plegat en un espectacle de so, llum i color, per a no oblidar.

Des de la nostra Escola, agraïm molt especialment al Ramon Marquina i a la Montse Serra, ambdós professors del Departament de Moda, la seva implicació en la coordinació d’aquest projecte , sense els quals, la nostra participació no hauria estat possible.

Com assenyala la crònica de l’esdeveniment al The New York Times Style Magazine. Spain, “aquesta performance ha marcat un abans i un després als carrers barcelonesos. El 175è aniversari de Santa Eulàlia ha sabut arribar fins el cor de les persones que es trobaven en aquell moment als carrers de la ciutat”.

Tal com va expressar també Lluís Sans, propietari de l’empresa , “hem estat còmplices d’una acció artística irrepetible que perdurarà en la memòria col·lectiva de Barcelona”.

Res més cert i Llotja present un cop més amb els nostres alumnes, tot continuant formant part activa de la història de la ciutat.


Maria José Vidal
Catedràtica d’Arts Plàstiques i Disseny.


Nota de premsa (http://www.tmagazine.es/sin-categoria/175-aniversario-de-santa-eulalia/)


video : Santa Eulalia 175 aniversario | Performance de Miralda | Celebración en Barcelona