Què he de fer?

Per accedir a un Cicle?

Com accedir a un Cicle Formatiu de Grau Mitjà?

Com accedir a un Cicle de Grau Superior?

Si he aprovat un cicle formatiu de Grau Mitjà i ara en vull fer un de grau superior?

Matrícula

Si vull matricular-me de projecte final?

Per la matriculació del projecte final caldrà haver superat tots els mòduls i la fase de formació pràctica. Per la presentació del Projecte l’alumne té dues úniques convocatòries: gener i abril del mateix curs en que s’ha matriculat. Els alumnes que vulguin realitzar un intercanvi (Erasmus) el curs que estan matriculats del projecte, ho faran al 1r quadrimestre.

Si em vull matricular de mòduls solts?

Dintre de les mesures flexibilitzadores del centre, es contempla l'oferta de mòduls solts per a l'alumnat sense requisits. L'alumne podrà demanar mitjançant la sol.licitud adjunta, cursar fins un 25% del total del cicle. De forma que es guardarà la nota i en un futur, al complir els requisits d’accés, l’alumne haurà de cursar els mòduls que li permetin superar el curs.

Els mòduls seran de 1r curs i que no estiguin distribuïts en dos cursos.

Instruccions:

Omplir la sol·licitud corresponent a l'apartat Formularis de Secretaria

La sol·licitud adjunta serà degudament omplerta digitalment i lliurada impresa a secretaria del centre a l'horari corresponent.
Posteriorment al termini de presentació, el centre informarà a l'alumne sobre la resolució de la seva sol·licitud.

Títol

Si vull sol·licitar el meu títol?

Un cop finalitzats els estudis, pots sol·licitar el títol a la Secretaria mitjançant l’enviament de la corresponent sol·licitud, adjuntant DNI i, si és necessari, fotocòpia del carnet de família nombrosa.

La sol·licitud la pots trobar a l'apartat sol·licituds i enviar-la al mail de l'escola ea-llotja@xtec.cat

Un cop presentada la sol·licitud, rebràs una còpia de la mateixa i un imprès amb codi de barres per realitzar el pagament a les oficines de la Caixa.
Un cop pagades les taxes, has de portar a Secretaria el rebut de pagament corresponent. En aquest moment se’t farà entrega del resguard del títol oficial.
Quan el resguard arribi a l’escola, des de secretaria se t’enviarà un correu electrònic informant que ja el pots recollir.
Per tal de recollir-lo, has d’anar de forma presencial a la Secretaria i presentar DNI i resguard del títol.
En cas que no puguis venir en persona, pots autoritzar algú altre per venir a recollir-lo. En aquest cas, has de portar l’imprès d’autorització signat i l’original i fotocòpia del DNI de la persona interessada i d’aquella que vingui a fer el tràmit.

Canvi de centre

Si canvio de centre a meitat del cicle? He de demanar una adaptació curricular?

Si has fet parcialment un cicle formatiu d’arts plàstiques a una altra escola i vols cursar un cicle formatiu del mateix nivell a la nostra escola pots demanar una adaptació curricular perquè es reconeguin els mòduls cursats.

Ho has de demanar abans de fer la matrícula.

Es pot demanar l’adaptació curricular si:

Has cursat total o parcialment un cicle formatiu d’arts plàstiques i disseny LOGSE o LOE i volen cursar un altre CF del mateix nivell.
Has cursat part d’un cicle formatiu d’arts plàstiques i disseny LOGSE o LOE en una altra escola i volen continuar-lo a la nostra escola.

No es farà l’adaptació curricular si:
Has fet total o parcialment ensenyaments d’arts plàstiques i disseny anteriors a la LOGSE (per exemple del pla del 63). Han de sol·licitar convalidacions al Departament d’Ensenyament.
Si al·legues altres titulacions o nivell educatiu.

Per fer l’adaptació curricular has de seguir els següents passos:

Primer: Lliura a secretaria:
La sol·licitud demanant l’adaptació curricular
El certificat de notes (excepte alumnes Llotja)
El pla d’estudis publicat (excepte si és un curriculum vigent a Catalunya).

Segon: Des de l’Escola es donarà tràmit i se’t notificarà la corresponent resolució.

Beques

Si vull demanar una beca?

El Ministerio de Educación y Formación Profesional ha avançat la convocatòria de beques i ajuts de caràcter general per a l'alumnat que cursa ensenyaments postobligatoris, corresponent al curs 2022-2023. El termini per presentar les sol·licituds és del 30 de març al 12 de maig de 2022, ambdós inclosos.

És important que els alumnes sol·licitin la beca dins d'aquest termini, encara que no sàpiguen què estudiaran o en quin centre. Cal que indiquin, a la sol·licitud, quins ensenyaments preveuen cursar el curs vinent i en quin centre; posteriorment, cap al mes de setembre, podran accedir de nou al tràmit i fer-hi les modificacions de dades acadèmiques o personals (adreça, canvi de compte corrent, etc.) que calgui.

Al web del Departament d'Educació/ trobareu l'enllaç a tota la informació sobre el tràmit

Convalidacions

Si vull convalidar assignatures?

- Has d'anar a l'apartat convalidacions

Si vull convalidar els estudis a l'estranger?

- Residents a Catalunya:
Informació i tràmits a aquest enllaç del Departament d'Ensenyament: estudis estranger

Si estic cursant una segona llengua a l’EOI i vull convalidar-la com a matèria específica de batxillerat?

En el cas de ser alumne de batxillerat i estar cursant una segona llengua a l’EOI i convalidar-la com a matèria específica, has de fer els següents passos:

1. L’alumnat haurà de complimentar el següent formulari: https://forms.gle/8kZv9aDDrEZ8YSQUA Data límit: 18 de juliol de 2021
2. Des del CEB els farem la preinscripció entre el 31 d’agost i el 3 de setembre.
3. La setmana del 15 de setembre t’hauràs de matricular si has obtingut plaça.
4. En el cas que no hagin obtingut plaça, des del CEB els farem un acompanyament per tal d’aconseguir-los una plaça, ja sigui en un altre horari o un altre EOI.
5. Des del CEB ens posarem en contacte amb l’alumnat per anar fent tot el seguiment del procés d’inscripció.
6. Has de tramitar una sol·licitud de convalidació, acompantyant-la de la documentació de la matricula a l’EOI. Seguidament, la secretaria del centre ho farà arribar al Departament d’Educació, Direcció d’ensenyaments postobligatoris.
7. Aquesta segona llengua es convailida amb l’assignatura….

En el cas de que la vulguis cursar el proper curs:

Alumnat de 1r de Batxillerat (que ha fet 4t d’ESO al vostre centre)
Aquest alumnat ja pot indicar la llengua estrangera que vol cursar tot omplint el formulari:
https://forms.gle/D3Y63uEAU3Ktkr9D6
La data límit és el dia 5 de juliol.
Els dies 8 i 9 de juliol hauran de procedir a fer la matrícula. Recordem que enguany és del 50% del preu públic. Podeu consultar les bonificacions i exempcions:
http://educacio.gencat.cat/ca/departament/normativa/taxes-preus-publics/preu-public/

Alumnat de 1r de Batxillerat que és NOU al vostre centre
Aquest alumnat no es vindrà a matricular al vostre centre fins el dia 12 de juliol i per tant no són a temps d’entrar en el primer període de sol·licitud.
En breu us enviarem un formulari per a que puguin sol·licitar plaça i us indicarem com han de procedir.

Alumnat de 2n de Batxillerat que ja ha fet una llengua estrangera a l’EOI el curs 20-21
Aquest alumnat ja es considera antic alumne de l’EOI i per tant cal que faci la matrícula entre l’1 i el 2 de juliol a l’EOI. Les EOI ja ho han comunicat als alumnes.
També cal que omplin aquest formulari:
https://forms.gle/D5SAM23775rRzesQ6

Convocatòries

Quantes convocatòries hi ha?

Als documents per a l'organització i gestió de centre s'estableix que l'alumnat pot ser avaluat d'una unitat formativa, com a màxim, en quatre convocatòries ordinàries. Hi ha l'excepció del mòdul professional de Formació en Centres de Treball, que
només pot ser avaluat en dues convocatòries.

Amb caràcter excepcional, es pot sol·licitar una cinquena convocatòria extraordinària per motius de malaltia, discapacitat o altres que condicionin o impedeixin el desenvolupament dels estudis, que el director o directora del centre ha de resoldre.

Amb cada matrícula a les unitats formatives l'alumne o alumna disposa del dret a dues convocatòries. Si perd el dret a l'avaluació continuada o abandona, perd la primera
convocatòria. La presentació a la segona convocatòria és voluntària.
Si l'alumne o alumna no s'hi presenta no se li compta aquesta segona convocatòria a l’efecte del
còmput màxim i consta com a "No presentat/ada" (NP).

Vaga d'alumnat

Si el meu grup/classe vol fer Vaga (inassistència col·lectiva)?

A l'apartat 3 de les Normes de convivència trobaràs el procediment a seguir quan vulguis adherir-te a alguna convocatòria de Vaga (inassistència col·lectiva).
document

Document Acta Model vaga alumnat
Descarrega

Passar de Curs

Quan es supera el curs en un cicle formatiu?

L'alumne o alumna que hagi superat un nombre d'unitats formatives amb càrrega horària superior al 60% del conjunt planificat en el primer curs, pot matricular-se en el segon curs del cicle, però ha de cursar també les unitats formatives no superades del primer curs. En cas contrari, s’ha de matricular en les unitats formatives no superades del primer curs del cicle i, opcionalment, de les unitats formatives del segon curs que no presentin incompatibilitat horària o curricular de manera significativa, segons el projecte del centre i la disponibilitat de places.

Matricula d'honor

Puc obtenir una matrícula d'honor?

Als documents per a l'organització i gestió de centre s'estableix que si un alumne o alumna obté una qualificació final del cicle formatiu de grau superior igual o superior a 9 se li pot consignar la menció de "Matrícula d'honor" (MH) en les observacions de l'acta de qualificacions finals, en l'expedient acadèmic i en el certificat d'estudis complets. Sobre el total d'alumnat avaluat del darrer curs del cicle formatiu es pot concedir una menció de matrícula d'honor per cada vint alumnes, i una altra si en
resulta una fracció sobrant, entenent per alumnat avaluat el darrer curs tots els que han
cursat els mòduls professionals necessaris per completar el cicle, els hagin superat o
no.
La menció de matrícula d'honor té els efectes econòmics previstos en les taxes i preus
públics per a la matriculació en els ensenyaments artístics superiors.

Anul·lar la matrícula

Vull donar-me de baixa de la matrícula (setembre)

TRAMITACIÓ: L'alumne o alumna o, si és menor, el pare, mare o tutor o tutora
legal, pot sol·licitar la baixa de la matrícula, per escrit i per una sola vegada, a
la secretaria del centre. La sol·licitud la pots trobar a l'apartat sol·licituds i
entregar-la a secretaria.

TERMINI: 20 de setembre. El retorn de l’import de matrícula es realitzarà a
partir del 15 d’octubre.

Vull anul.lar la matrícula dels estudis que estic cursant

Es fa mitjançant l'anul·lació de matrícula. L'anul·lació abasta la matrícula de tot el curs i comprèn tots els mòduls/assignatures, la fase de formació pràctica i/o l'Obra/Projecte Final.

TRAMITACIÓ: L'alumne o alumna o, si és menor, el pare, mare o tutor o tutora legal, pot sol·licitar l'anul·lació total de la matrícula, per escrit i per una sola vegada, al director o directora del centre. La sol·licitud la pots trobar a l'apartat sol·licituds i entregar-la a secretaria.

TERMINI: De manera general, l'anul·lació de la matrícula s'ha de sol·licitar abans que s'acabi el mes d'abril. En el cas específic de l'Obra/Projecte Final, s'ha de sol·licitar un mes abans de la data de cada convocatòria.

CAUSES: Per concedir l'anul·lació són causes suficients, si es justifiquen documentalment, les que generen una absència prolongada de classe, com ara la malaltia o un accident de l'alumne o alumna o de familiars, l'atenció a familiars, la maternitat o paternitat, un canvi de condicions en el treball o incorporació a un lloc de treball, i altres circumstàncies personals de caràcter extraordinari.

RESOLUCIÓ: El director o directora del centre és l'encarregat de resoldre aquesta sol·licitud. En casos excepcionals, el director o directora del centre podrà concedir l'anul·lació de la matrícula només de determinats mòduls.

En els supòsits d'anul·lació de matrícula cal fer constar en l'acta l'expressió "Matrícula anul·lada". Aquesta anul·lació s'ha de fer constar també en l'expedient acadèmic.

DRET DE RESERVA DE PLAÇA: En els supòsits de concessió de l'anul·lació de matrícula, l'alumna o alumne afectat: conserva el dret de reserva de plaça per al curs següent com a alumne o alumna del centre (centres públics i centres privats sostinguts amb fons públics); no perd la qualificació que ha obtingut en els mòduls superats; no se li computa la convocatòria del curs amb matrícula anul·lada. Si l'alumne o alumna amb matrícula anul·lada es torna a matricular al centre, el professorat corresponent ha de valorar les parts cursades anteriorment, si escau; en el cas que en anul·lar la matrícula, hagués iniciat, sense completar-la, la Fase de Pràctiques en Empreses, Estudis o Tallers (FCT), en tornar-se a matricular se li computarien les hores d'aquesta formació ja realitzades.

Semipresencialitat

Si em vull matricular per fer classes semipresencials?

La matrícula semipresencial té per finalitat facilitar l’accés als ensenyaments de formació professional. Va adreçada a les persones que acrediten documentalment la incompatibilitat de l’horari lectiu amb:

a) el treball

b) tenir cura d’altres persones

c) qualsevol altra circumstància excepcional que impedeixi o dificulti d’assistir a la totalitat de les hores lectives.

La matrícula semipresencial es demana omplint la següent sol·licitud i entregant-la a secretaria.

L’alumne es compromet a:

· Assistir presencialment almenys a la meitat de les hores previstes per al crèdit o unitat formativa.

· Fer totes les activitats d’aprenentatge programades per al mòdul, crèdit o unitat formativa.

· Avaluar-se de forma presencial dels continguts cursats de forma semipresencial.

El centre, per la seva banda, es compromet a:

· Lliurar a l’alumne/a la pauta metodològica, la qual ha de contenir:

a) El nom i cognoms del professorat que hi intervé

b) La proposta de règim d’atenció personal a l’alumne o alumna

c) La relació dels materials o recursos curriculars que es posen a disposició de l’alumnat per al seguiment de les activitats semipresencials

d) La distribució prevista de l’horari de presencial.

· Tutoritzar les unitats formatives o els crèdits. El professorat tutoritzarà les activitats d’ensenyament-aprenentatge de forma telemàtica o per les altres formes que es puguin convenir entre el professorat i l’alumnat.

· Avaluar de forma presencial els continguts cursats de forma semipresencial.

· Guardar, fins al 31 de desembre del curs acadèmic següent, totes les evidències de les activitats d’ensenyament-aprenentatge generades per l’alumnat en el desenvolupament de la matrícula semipresencial.

Aquí pots consultar les unitats formatives de cada cicle que es poden cursar en modalitat semipresencial:

CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR:
Estampacions i tintatges artístics

Per sol·licitar material a l'escola

Si vull demanar material de l'escola

Els espais, el mobiliari i qualsevol altre equipament (recursos informàtics, eines i/o
material.. s´haurà d´utilitzar amb respecte per evitar el seu deteriorament i seguint
les instruccions d'ús.
En cas que es produeixi qualsevol mena de desperfecte material i/o dany personal
durant la cessió del material, aquests serà sempre responsabilitat del sol.licitant.
El podeu demanar omplint la següent Sol.licitud i enviant-la a Administració de l'escola administracio@llotja.cat
--

Cessió d'Espais

Vull sol·licitar la cessió d'un espai de l'escola?

Trucar o posar-se en contacte amb Gestió cultural per a concretar la petició.

Gestió cultural informarà de la normativa, de l’import que caldrà satisfer i de l’assegurança que caldrà contractar vinculada a la cessió d’espais.

Omplir i presentar la Sol.licitud de cessió d’espais via correu electrònic a Gestió Cultural

Es notificarà al sol.licitant la resolució final.

Fer la transferència de l’import corresponent i enviar el comprovant de pagament i una còpia de la pòlissa d’assegurança a Gestió cultural

Màster de professorat

Vull fer les pràctiques del màster de professorat a l'escola

Pots trobar tota la informació a aquest ENLLAÇ

Professorat

Què he de fer com a professora/professor

Com a professorat podeu consultar diferents dubtes referents a la gestió docent al següent ENLLAÇ

Omplir el formulari de dades del professorat

Si ets professorat nou al centre has d'omplir amb les teves dades el següent FORMULARI .

El professorat de continuïtat a l'escola també l'haureu d'omplir a principi de curs; així mantenim actualitzades les vostres dades a Secretaria.

QHDF personal d'administratiu

Al següent enllaç .