Per tal de perfilar la contextualització temàtica i els marcs d’actuació, vam estructurar el marc teòric general a partir de definir una sèrie d’àmbits que podrien ajudar a articular les propostes i anàlisi dels projectes:
- Inicis de l’escola, com comença i per què
- Transformacions de l’escola al llarg del temps
- Què són les indianes?
- Què serien les indianes contemporànies?
- Museu d’Història de la Ciutat i Llotja
- La Reial Acadèmia de Belles Arts i Llotja
- Incorporació de les dones en l’àmbit de l’escola
- Paper de la indústria en l’àmbit de la cultura
- Relacions amb l’entorn cultural, centres i associacions d’art i disseny
- L’art com a construcció d’identitat
- L’art i el disseny com a part de la transformació social
- Narratives i cartografies socials
3. ECONOMIA I MERCAT: ART, DISSENY I INDÚSTRIA
- Creació per necessitats de la indústria tèxtil
- Necessitat d’indústria en l’actualitat
- Fabra i Coats
- Espais industrials – espais culturals
- Espai de formació – espai industrial
- Art, disseny i inserció laboral
- La Junta de Comerç i el CCAM
4. CONTEXT URBANÍSTIC: ART, DISSENY I CIUTAT
- Higienisme del segle XVIII
- Espai de formació i creació
- Espais de relació laboral i de creació
- Espais industrials i de relació amb els treballadors
- Relacions entre els treballadors i l’espai de treball
- Cases-taller
- Transformacions pedagògiques de l’escola al llarg del temps
- Relacions amb altres institucions educatives
- Belles Arts i Llotja
- Educació artística, contextos socials i identitaris
- Aportació de les arts en l’aprenentatge
- Projectes col·laboratius
- Artistes i professionals en relació a Llotja
- Sortides professionals
- Associacions professionals d’art i disseny
- Tecnologia versus artesania
- Tècniques patrimonials, productes innovadors
- Processos tècnics al llarg del temps
- Processos de creació de l’art i el disseny
- Apropaments i allunyaments de la natura
- Art, disseny i artesania
- I + D + I