ÀMBITS TEMÀTICS

Per tal de perfilar la contextualització temàtica i els marcs d’actuació, vam estructurar el marc teòric general a partir de definir una sèrie d’àmbits que podrien ajudar a articular les propostes i anàlisi dels projectes:

1. HISTÒRIA DE L’ESCOLA

  • Inicis de l’escola, com comença i per què
  • Transformacions de l’escola al llarg del temps
  • Què són les indianes?
  • Què serien les indianes contemporànies?
  • Museu d’Història de la Ciutat i Llotja
  • La Reial Acadèmia de Belles Arts i Llotja

2. CANVIS SOCIALS I CULTURALS

  • Incorporació de les dones en l’àmbit de l’escola
  • Paper de la indústria en l’àmbit de la cultura
  • Relacions amb l’entorn cultural, centres i associacions d’art i disseny
  • L’art com a construcció d’identitat
  • L’art i el disseny com a part de la transformació social
  • Narratives i cartografies socials

3. ECONOMIA I MERCAT: ART, DISSENY I INDÚSTRIA

  • Creació per necessitats de la indústria tèxtil
  • Necessitat d’indústria en l’actualitat
  • Fabra i Coats
  • Espais industrials – espais culturals
  • Espai de formació – espai industrial
  • Art, disseny i inserció laboral
  • La Junta de Comerç i el CCAM

4. CONTEXT URBANÍSTIC: ART, DISSENY I CIUTAT

  • Higienisme del segle XVIII
  • Espai de formació i creació
  • Espais de relació laboral i de creació
  • Espais industrials i de relació amb els treballadors
  • Relacions entre els treballadors i l’espai de treball
  • Cases-taller

5. ART I PEDAGOGIA

  • Transformacions pedagògiques de l’escola al llarg del temps
  • Relacions amb altres institucions educatives
  • Belles Arts i Llotja
  • Educació artística, contextos socials i identitaris
  • Aportació de les arts en l’aprenentatge
  • Projectes col·laboratius

6. PROFESSIONALITZACIÓ

  • Artistes i professionals en relació a Llotja
  • Sortides professionals
  • Associacions professionals d’art i disseny

7. ARTESANIA I TECNOLOGIES

  • Tecnologia versus artesania
  • Tècniques patrimonials, productes innovadors
  • Processos tècnics al llarg del temps
  • Processos de creació de l’art i el disseny
  • Apropaments i allunyaments de la natura
  • Art, disseny i artesania
  • I + D + I

Comentarios cerrados