Fulletó del 240 aniversari de Llotja: “Una mirada del passat cap al futur”

01_CB_001

PROFESSORES RESPONSABLES: Lluïsa Díaz i Judith Gabriel

NOMBRE I NOMS DELS ALUMNES: 79

Grup A: Maria Alejandre, Laia Aliaga, Mariona Andreu, Júlia Anguera, Gerard Avila, Gissell Basurto, Ada Beltrán, Chaimae Benjelloul, Júlia Bertran, Paula Berzal, Anna Borràs, Anna Busquets, Ariadna Carbonell, Noelia Cordero, Carla Cruz, Clàudia Garcia, Patricia Led.

Grup B: Cristina Camón, Aina Carrillo, Raquel Entrena, Dídac Espinosa, Joan Urgell Farran, Sergi Ferrari, Roger Ferrarons, Anna Fiego, Jordi García, Avidey Garjón, Clara Garra, Nerea Gil, Juan Manuel Giraldo, Ángela Gómez, Sara Gómez, Maria Carme González, Clara Gràcia, Aïda Graupera, Heura Gual, Laura Herrero, Ada Jiménez, Sofía Luz, Núria Monmany.

Grup C: Oscar Gómez, Wendy Bianca Lapaca, Martina Morató, Cristina Nieto, Judit Nuñez, Elena Oprea, Karol Orosco, Miriam Ortega, Silvia Parapar, Eric Paris, Judit Pascual, Gemma Pellejero, Marina Peña, Berta Peyret, Unai Pinillos, Andrea Pons, Queralt Portell, Xenia Ramoneda, Juan Miguel Rangel, Júlia Reina, Marina Revilla, Maria Vendrell.

Grup D: Patricia Piris, Mireia Pruñonosa, Adriana Puerto, Joaquim Riera, Sergi Rodríguez, Aina Sampol, Naila Sánchez, Andrea Sánchez, Mireia Sánchez, Aitor Sedano, Lledó Segura, Carlos Selle, Anna Solà, Helena Soler, Gina Torrent, Victor Xandri, Tania Yuste.

(*en negreta i cursiva els alumnes de 1r A i 1r D amb el resultat final del Fulletó seleccionat per la seva qualitat gràfica, compositiva i de contingut. Aquests han estat lliurats al projecte Llotja240.)

DEPARTAMENT: Disseny gràfic
ASSIGNATURA: Tipografia i composició EEES primer curs
NOMBRE DE PROJECTES: 1 projecte per alumne

01_CB_002

DESCRIPCIÓ:
El projecte consisteix en realitzar un hipotètic fulletó d’informació i difusió del 240 aniversari d’ESDA Llotja. Per tal de treballar en la proposta, els alumnes fan un recull de textos amb referències, imatges dels inicis de l’escola i història en general (professors i/o estudiants) per tal de composar una possible maqueta. Com a imatges per acompanyar i construir els dissenys es fan servir diversos tipus de material: tipografies construïdes per professionals vinculats a l’escola (cartells, ex-libris, rètols, etc.), documentació impresa de fets rellevants o moments històrics, imatges del dia a dia de l’escola i el seu funcionament, etc.
Un altre font de documentació és la bibliogràfica a escala general sobre la història de l’escola i especialment, la biografia d’alumnes o professors rellevants. Aquests continguts formen part del text del fulletó a més de les imatges, tipografies i d’altre suport visual que pugui ser adient.
Per tant, l’enfocament de la temàtica del fulletó serà a elecció de l’alumne dintre del context històric de la Llotja.

01_CB_004

CONTEXT:
Les situacions hipotètiques de comunicació d’un projecte, l’anàlisi recerca i priorització de la informació, així com la seva categorització són exercicis amb l’objectiu de simular l’àmbit professional i preparar a l’alumnat per les seves funcions professionals.

TIPUS D’ARXIU: ÚS I PRESÈNCIA EN EL PROJECTE:
Composició i autoedició de textos i imatges per tal de dur a terme tant la versió acaba a nivell imprès com digital. Fase d’exposició: projecció dels projectes (format digital) i exposició per part de l’alumnat a la resta de companys i docents. Entrega del treball imprès com una maqueta final professional.

ÀMBITS DE TREBALL:
Història de l’escola
Professionalització

Añadir a favoritos el permalink.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>