Objectes per un 240 aniversari

PROFESSOR RESPONSABLE:  Guillem Ferran

NOMBRE I NOMS DELS ALUMNES: 20; Adrià Pascual, Alba Vinyes, Behnaz Rezaei, Berta Puig, Eduard Cabré, Eva Fàbregas, Guillem Eiriz, Jan Sallares, Jorge BraunChabur, Katerina Rubio, Laura Perdomo, Maria Alujajuncosa, Miguel Ángel Amengua, Mireia Castro, Rocio A. Cordoba,
Rut Garcia, Sara Díaz, Xènia Navarro, Yoel Cruz

DEPARTAMENT: Departament de Producte
ASSIGNATURA: Materials i Tecnologia 1
NOMBRE DE PROJECTES: 29 alumnes

DESCRIPCIÓ:
La investigació Objectes per un 240 aniversari es realitza dins de
l’assignatura de Materials i Tecnologia 1 dels EEES en Disseny de producte Industrial. El projecte tracta d’indagar sobre quines poden ser les propostes de productes de marxandatge per l’escola Llotja i pel seu 240 aniversari. Per tal de donar respostes a una possible inversió del centre en aquests temes, aquesta recerca correspon als àmbits d’investigació de tipologies de productes, envasos i embalatges, materials i tecnologies, capacitat de personalització i costumització, pressupostos, marges i comercialitat de productes industrials.

merchandising

ACTIVITATS:

El regle de la història
Estampació amb serigrafia sobre regle d’alumini de 30 cm.
Mireia de Castro Villar.

1era Edició. 400 unitats.
31,3 x 3,2 cm.

El Regle de la història és la proposta de l’alumna Mireia de Castro com un objecte pel 240 Aniversari. El projecte neix de l’activitat realitzada pel Guillem Ferran, “Objectes per un 240 aniversari”, en el que amb els alumnes de 2on de Disseny de Producte feien una recerca de productes o objectes que pogessin representar i identificar l’escola.
És un objecte de debat, una peça de diàleg que vol ser un punt de partida per conèixer, saber i reflexionar al voltant de tots els qui han sigut alguna vegada alumnes de l’escola durant aquests 240 anys.
Tot i que l’escola esta formada per una diversitat d’agents (PAS, alumnat, professorat…) intentar posar 42.000 noms en 42 cm2 és una tasca impossible. En aquesta fase inicial el projecte es una excusa i punt de partida per començar una llista que esperem que no s’acabi mai.

Han sigut alumnes: Damià Campeny, Domènec Talarn, Marià Fortuny i Marçal, Agapit Vallmitjana i Abarca, Apel·les Mestres i Oñós, Emília Coranty, Josep Llimona i Bruguera, Isidre Nonell, Joan Busquets i Jané, Josep Maria Sert, Cèsar Martinell i Brunet, Pablo Picasso , Francesc d’Assís Galí i Fabra, Joan Miró , Frederic Marès, Lola Anglada , Joan Rebull i Torroja, Margarida Sans i Jordi, Alexandre Cirici i Pellicer, Núria Llimona, Josep Artigas i Ojeda, Modest Cuixart, Arnau Puig, Josep Guinovart, Enric Huguet, Laurent Jiménez-Balaguer, Joan Hernández Pijuan, Antoni Morillas, Oscar Tusquets Blanca, Gabriel Teixidó, Jaume Plensa i Suñé, Sandra Uve, Joan Lao, Igor i Mikel Esnal, Eugeni Quitllet, Xavier Zazo i Clara Brull, Txell Miras, Roger Coll Trias, Lorena Eloizaga,  Montse Duran, Jordi Vilardell, Meritxell Vidal, Gemma Lopez, Sara Manzaneda, Juan Pedro Lopez, Xavier Mañosa, Juanma by el Cuco, Llamazares y Delgado, Jan iú Més, Juan Pedro López, Enoc Armegnol, Noelia Vallano, Jordi Pedemonte, Rafel Oliva…. (en construcció)

TIPUS D’ARXIU: ÚS I PRESENCIA EN EL PROJECTE:

ÀMBITS DE TREBALL:
Història de l’escola
Canvis socials i culturals
Economia i Mercat: Art, Disseny i Indústria
Context urbanístic: Art, Disseny i Ciutat
Art i pedagogia
Professionalització
Art, artesania i tecnologies

Añadir a favoritos el permalink.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>