Flashback

flashback1

PROFESSOR RESPONSABLE:  Toni Barrera Reyes

NOMBRE I NOMS DELS ALUMNES: 21, Adrián Amoretty Cabello, Aran Anyó Bolea, Víctor Argilés Morilla, Mireia Blanch Rodríguez, Xavier Cachero Bermúdez, Carlos Coca Navarro, Alexis Coronado Gómez, Cristian Cortés Villanueva, Noelia Ecija Bermejo, Carla Jordan Bayon, Grisel·la Lorente Bardina, María Marín Moreno, Alex Márquez Gil, Djamel Morales Matous, Daniel Pardo Ruiz,
Lydia Perez Luque, Daniel Perramón Calonge, Luciene Placides Da Silva, Xavier Quintana Soler,
Cristina Reixach Ribas, Jaume Sancho Turu.

DEPARTAMENT: Disseny Gràfic
ASSIGNATURA: Multimèdia
NOMBRE DE PROJECTES: 1

flashback2

DESCRIPCIÓ:
El projecte Flashback consisteix en un sistema de codis QR repartits per les dues seus d’ESDA Llotja (Ciutat de Balaguer i Sant Andreu) que donen accés a informació sobre la seva història amb material fotogràfic i vídeogràfic, al mateix departament, espai i situació que ocupa el codi. El projecte facilita una lectura superposada de capes de temps en un mateix espai, contraposant el passat i el present de l’escola i dels estudis.

flashback

ACTIVITATS:
240+ Flashback. Passat i present de l’escola a partit d’un sistema de codis QR. Instal·lació a l’escola i accés des de Internet.

 

CONTEXT:
Aquest projecte permet que el trànsit per l’escola sigui també una manera de conèixer-la en el passat, tant per l’alumnat i el professorat de l’escola, com per al usuari que accedeixin online als codis QR. Una forma d’interpretar el temps i la història com quelcom simultani. El que ha succeït continua succeïnt en el present o ens serveix per comprendre i interpretar les transformacions d’un espai d’una forma més completa i lligada al lloc a on han succeït els fets.

flashback flashback flashback

TIPUS D’ARXIU: ÚS I PRESÈNCIA EN EL PROJECTE:
Fotografies i vídeos generals de l’escola, dels espais, dels alumnes als tallers i en general tot tipus d’imatge fotogràfica i audiovisual (també arxius sonors). Construcció de vídeo-slides dels espais i dels seus usos anteriors, a la manera d’un arxiu interactiu que pot consultar-se in situ i al lloc web del 240+. El projecte pot tenir una continuïtat, completant aquesta recerca amb els usos i descripcions dels espais en l’actualitat, reflexions i relacions entre ells, etc.

VALORACIÓ:
El projecte ha interessat als alumnes, però s’ha fet molt llarg ja que s’ha desenvolupant per parts en tres UF diferents.
He comprovat que és molt millor desenvolupar un projecte d’aquesta envergadura en un període de temps més limitat perquè es pugui veure un resultat final, ja que com que fèiem una part a cada UF, semblava que no s’acabava i no acabaven de veure la totalitat de la proposta.

RELACIÓ DE L’ALUMNAT AMB LA PROPOSTA:
Valoració de l’alumnat de la proposta  ha sigut satisfactòria, l’únic problema ha sigut l’esmentat abans.

CONTINUÏTAT I FUTURIBLES:
Podria ser interessant reproduir alguns codis QR, que representen zones històriques característiques de la Llotja, en algun suport durable i deixar-los col·locats perquè futurs alumnes poguessin conèixer parts de la història de l’Escola.

ÀMBITS DE TREBALL:
Història de l’escola
Canvis socials i culturals
Art i pedagogia

AGENTS I ENTITATS PARTICIPANTS:

+ INFO I LINKS:
Possibles codis QR penjats al web del 240+ o fins i tot a un espai específic al web de Llotja i a les dues seus de l’escola
Trailer del projecte
Canal de Youtube

Añadir a favoritos el permalink.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>