Disseny d’identitat corporativa 240+

identitat corporativa 240+

PROFESSORES RESPONSABLES: Adelina Borrell, Sònia Jou

NOMBRE I NOMS DELS ALUMNES: 28; Elisabet Alcoba, Adriana Aznar, Irene Balagué, Yannick Buchs, Carol Briceño, David C. Ayuso, Maria Claramunt, Diego Dominguez, Andrea Fernandez, Kevin N. Garcia, Miriam Jimenez, Ramon Lanza, Judit Longares, Montserrat Lopez, Ruben Lopez, Raquel Lucas, Roberto Maldonado, Alba Mayoral, Judit Mengual, Xavier Pasqual, Andrea Picon, Daniel Pinillos, Anna Poch, Judit Roque, Gisela Sole, Adrian Vates, Alex Vega, Roger Verges.

DEPARTAMENT: Disseny Gràfic
ASSIGNATURES: Projectes de disseny Gràfic III, 3r curs dels EEES especialitat Disseny gràfic
NOMBRE DE PROJECTES: 28


DESCRIPCIÓ:
Construcció a l’assignatura de Projectes de disseny Gràfic III de la identitat corporativa, naming, logotip i aplicacions del projecte educatiu i de celebració del 240 aniversari de l’Escola Llotja. Els alumnes reben com un encàrrec professional als alumnes, explicant els objectius del projecte 240+:
L’Escola Superior de Disseny i Art Llotja, celebra al 2015 el seu 240 aniversari. Un centre d’ensenyament artístic públic on l’art i el disseny dins el procés educatiu, faciliten espais de producció que s’obren a la recerca i la innovació responsable. Llotja entén que la pràctica creativa pot incidir, interactuar i transformar l’espai social i cultural.
La finalitat principal d’aquest 240 aniversari és la col·laboració entre tota la comunitat educativa de Llotja per tal de generar una sèrie de projectes analítics i/o crítics que posin en relació  discursos sobre el patrimoni artístic, cultural i social de l’Escola Llotja, en relació a la seva situació i context a l’actualitat.

Els alumnes treballen en les seves propostes a partir de:

  • Propòsit de la nova identitat.
  • Metodologia (treball de camp, treball col·laboratiu, etc.).
  • Moodboard inicial amb idees clau, propostes que reflecteixin l’esperit del 240+.
  • Materialització del projecte i elements bàsics d’identitat, aplicacions de la marca (papereria, aplicacions pantalla, objectes de marxandatge). Referències textuals, materials o històriques que formen part de la recerca.

Entre les propostes presentades, un equip format per la coordinació del projecte i el professorat de l’assignatura selecciona el projecte imatge del 240+. L’equip de coordinació del 240+ selecciona el projecte d’Elisabet Alcoba de manera que la imatge, logotip i identitat corporativa del projecte 240+ és fruit d’una assignatura i del treball dels alumnes i professorat.

ACTIVITATS:
240+ Projecte de naming, logotip i aplicacions. Identitat corporativa del projecte.

CONTEXT:
A les sessions realitzades al setembre amb la presència de tots el implicats i motivat per la Sònia Jou, la Judith Gabriel i l’Adelina Borrell, van construir de forma col·lectiva el naming del projecte. Per tant, el naming del projecte és una col·laboració entre tots els projectes implicats i la imatge i identitat corporativa va ser desenvolupada pels alumnes de l’assignatura de Projectes de disseny Gràfic III.

TIPUS D’ARXIU: ÚS I PRESÈNCIA EN EL PROJECTE:
Documents de treball sobre els objectius del 240. Informació sobre l’origen de l’escola i els dissenys d’indianes. Conceptes aplicats al disseny del logotip i les seves aplicacions relacionats amb l’estampació, la idea de continuïtat, la diversitat de línies de l’escola com a centre educatiu i de formació, etc.

ÀMBITS DE TREBALL:
Història de l’escola
Economia i Mercat: Art, Disseny i Indústria
Art i pedagogia
Professionalització

Añadir a favoritos el permalink.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>