Les Fleurs du Mal, Indianes

a_cel_obert_proces01 a_cel_obert_proces02

Inauguració de l’exposició “a Cel Obert” dimarts 26 a les 19:30 a Sant Andreu.

INSTAL·LACIONS “A CEL OBERT”

Fins al 12 de maig workshop de Lola Domènech organitzat per Roser Vallès per els seus alumnes a la classe de recerca de segon. L’objectiu d’aquest taller és crear una instal·lació “a cel obert” que posi en relleu els valors creatius de l’escola al llarg dels seus 240 anys d’història i el seu context actual.

Informació detallada del workshop

LLOTJA 240+ INSTAL.LACIONS “ A CEL OBERT”
240 ANIVERSARI_ ESCOLA LLOTJA DE BARCELONA
LOLA DOMÈNECH-ARQUITECTA

DESCRIPCIÓ
Aquest taller pretén ser una reflexió sobre el valor patrimonial de l’Escola i la seva vinculació al món creatiu, a lo llarg dels seus 240 anys d’història.

cel_obert

CONTEXT
L’Escola Llotja de Barcelona ha tingut des de la seva fundació diferents seus i una llarga trajectòria vinculada a diferents professionals del món creatiu: artistes, dissenyadors i arquitectes.

L’actual seu de St Andreu, de 7000m2, disposa d’un entorn idoni per reflexionar i proposar instal·lacions “a cel obert” que interrelacionaran l’art, l’arquitectura i el paisatge. L’art i l’arquitectura es retrobaran de nou, recordant que al 1800 l’Escola Llotja o Escuela de Nobles Artes era l’escola de Belles Arts i Arquitectura que va acollir a artistes i arquitectes de l’època. A partir d’aquesta escola naixeria el 1817 l’Escola d’Arquitectura i l’actual Escola de Belles Arts.

CONCEPTE
Proposta d’intervenció en l’espai lliure de l’Escola Llotja de Barcelona aprofitant el mateix entorn de l’escola. El conjunt d’intervencions s’acolliran sota el títol “a cel obert”. El taller reflexionarà, mostrarà i analitzarà algunes instal·lacions de land-art que serviran com a punt de partida per proposar diverses instal·lacions a l’aire lliure amb materials propis del nostre context i paisatge.
Les intervencions es crearan per alumnes de l’escola utilitzant materials trobats o retrobats. A partir d’un concepte i de l’ús d’un o dos materials cada alumne treballarà en la concepció d’una instal·lació que podrà tenir caràcter efímer o permanent.

OBJECTIUS
L’objectiu final d’aquest taller és crear una instal·lació “a cel obert” que posi en relleu els valors creatius de l’escola a lo llarg dels seus 240 anys d’història i el seu context actual. Cada alumne crearà la seva pròpia instal·lació en el lloc que ell consideri més adient utilitzant els materials i les tècniques que cregui adequades per la seva execució material i conceptual. L’alumne triarà el lloc o espai lliure de l’entorn de l’escola que li resulti més suggerent per a dur a terme la seva proposta. Caldrà valorar l’espai on s’ubicarà la instal·lació (dimensions, proporcions, llum, context..) i caldrà també tenir en compte els materials a usar que hauran de ser adients amb els condicions exteriors (pluja,vent, sol…)
Es fotografiarà i documentarà tot el procés de desenvolupament, muntatge i execució per tal de poder fer una exposició conjunta a futur.

ACTIVITATS
El taller consistirà en 9 sessions en les quals es treballarà en el desenvolupament de la idea conceptual de la instal·lació fins a la seva execució i materialització a escala 1:1 Lola Domènech arquitecta, conduirà, seguirà i analitzarà el desenvolupament de les instal·lacions. A l’inici del taller i com a introducció, Lola Domènech presentarà una xerrada “arquitectura i paisatge” on es mostraran projectes d’instal·lacions efímers i obra pròpia en espai urbà.

CALENDARI

Dimarts de 17.30 a 19.30h-
Lloc: llotja de barcelona-st andreu
Total sessions: 9

març: 4 sessions: dimarts 3/10/17/24/
abril: 4 sessions: dimarts 7/14/21/28
maig: 1 sessió: dimarts 5 (AMPLIAT AL 12 DE MAIG)

ALUMNES
Num. 10-15

13_CB_001PROFESSORA RESPONSABLE:  Roser Vallés Cerdà

NOMBRE I NOMS DELS ALUMNES: 10

DEPARTAMENT/S: Escultura, Estampació
ASSIGNATURES: Recerca i Projecció
NOMBRE DE PROJECTES: 1

DESCRIPCIÓ:
Instal·lació multimèdia i intervenció escultòrica al febrer-març a l’entrada de la seu d’ESDA Llotja a Sant Andreu. Amb els alumnes de l’assignatura de Recerca i Projecció del Departament d’Escultura, el projecte parteix d’una lectura i interpretació amb els alumnes, basada en la recuperació de les varietats i plantes originals dels dissenys d’Indianes, la lectura de Les Fleurs du Mal de Beaudeleire i de la documentació sobre un viatge que va realitzar l’autor relacionat amb Indianes. (Possible col·laboració entre les assignatures de Recerca i Projecció i Art Final i Producte, veure projecte….).

ACTIVITATS:
240+ Instal·lació d’estampació tèxtil a l’entrada d’ESDA Llotja a Ciutat de Balaguer
Març de 2015

CONTEXT:
L’entrada de les dues seus de l’escola Llotja és el lloc d’intervenció de les instal·lacions, relacionant la història passada amb el lloc actual de l’escola per rebre i convidar tant a l’alumnat, els docents i el públic genral a passejar per ella i re-escriure-la.

TIPUS D’ARXIU: ÚS I PRESÈNCIA EN EL PROJECTE:
La història del viatge de Beaudeleire i el seu llibre Les Fleurs du Mal, els dissenys florals i les espècies naturals de les  Imatges d’indianes del segle XVIII i XIX, són elements a partir dels quals, elaborar en equip el disseny de la intervenció, relacionant de manera multidisciplinar el dibuix d’indianes, l’escultura, la instal·lació i la performance.

ÀMBITS DE TREBALL:
Canvis socials i culturals
Art i pedagogia
Art, artesania i tecnologies

AGENTS I ENTITATS PARTICIPANTS:
Possible col·laboració IAAC i ex-professora de Disseny de l’Escola Maria Corachan

Añadir a favoritos el permalink.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>