Packaging ergonòmic, pícnic ruta 240+

CONCLUSIONS DEL PROJECTE

ACTIVITAT
La realització d’un packaging ergonòmic, adreçat a un possible itinerari per les diferents seus de la Llotja al llarg dels seus 240 anys, va plantejar diferents reptes:

VALORACIÓ
Per una banda, l’assignatura “Antropometria i ergonomia” està estructurada en diferents temes què, en aquesta ocasió, havien de confluir en un element únic què, a més a més, havia de materialitzar-se. Metodològicament, el fet de tenir un seguiment del “projecte” al llarg de tot el curs va generar avantatges i desavantatges. Entre els avantatges trobem la possibilitat d’aprofundir en l’exercici o l’oportunitat d’evolucionar. En contraposició, un desavantatge seria la fragmentació en diferents exercicis relacionats amb ergonomia i, per tant, la impossibilitat de veure el conjunt fins el final.

RELACIÓ DE L’ALUMNAT AMB LA PROPOSTA
Per altra banda, els alumnes van entrar en contacte amb el packaging per primer cop als seus estudis i van haver de construir-ho, la qual cosa comporta dificultats derivades de la selecció i manipulació del material.
Resumint, la realització d’aquest packaging ergonòmic va donar una oportunitat única per a experimentar els fonaments ergonòmics més rellevants i reflexionar sobre la importància que té l’usuari.

packaging urbanpicknic 240+ PROFESSORA RESPONSABLE:  Noemí Clavería

NOMBRE I NOMS DELS ALUMNES: 21; Carlos Anguís, Cristina Bellido, Noelia Blasco, Jordi Borrull, Ignasi Ferrés, Sergio Gil, Jessica Heredia, Oscar Julca, Polina Kulyk, Guillem Lopez, Raquel Luesma, Irene Merino, Cristian Moya, Laura Padilla, Xenia Perez, Esther Pérez, Ariadna Pons, Irene Sunyer, Jairo Villa, Patricia Vizcaíno, Adrià Yerpes.

DEPARTAMENT: Gràfic
ASSIGNATURA: Antropometria i ergonomia
NOMBRE DE PROJECTES: 21

packaging urbanpicknic 240+

DESCRIPCIÓ
El projecte tracta d’indagar sobre l’ergonomia en els packagings. Es pretén, per una banda, que el packaging tingui a l’usuari com a referència indiscutible i, per altra banda, que estigui destinat a un hipotètic pícnic urbà per a la ruta 240+, un recorregut per les diferents seus de l’escola al llarg de la seva història. L’objectiu final d’aquest conjunt d’activitats és que els alumnes realitzin un prototip del seu packaging.

ACTIVITATS
240+ Packaging ergonòmic. Disseny en col·laboració amb algunes de les activitats d’intervenció-acció a la ciutat.

CONTEXT
El projecte intenta establir contacte entre assignatures i pràctiques que normalment no tenen un vincle directe, com el dibuix, l’escultura i el disseny. A més a més, s’articula i potencia la intervenció de l’ergonomia en processos artístics.

TIPUS D’ARXIU: ÚS I PRESÈNCIA EN EL PROJECTE
Les metodologies pròpies de l’ergonomia i el disseny es combinen amb cerques més històriques per tal que l’alumne s’informi sobre les diferents seus de l’escola, tant a nivell fotogràfic com textual. Aquest material intenta formar part del procés de “inspiració”, informació i realització del packaging final.

ÀMBITS DE TREBALL
Història de l’escola
Context urbanístic: Art, Disseny i Ciutat

AGENTS I ENTITATS PARTICIPANTS
Possible col·laboració amb assignatures, professors i alumnes de dibuix i escultura, per acompanyar accions i intervencions a espais de la ciutat relacionats amb Llotja: Urbansketchinng, Llotja dibuixada en la ciutat.

Añadir a favoritos el permalink.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>